با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1402
نظرات

ترفندهای کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم باعث برجسته و درشت شدن چشمان شما می شود و حتی می تواند شکل چشم شما را تغییر دهد. حتی اگر تا به حال از خط چشم استفاده نکرده اید، با کمی تمرین می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و آرایش خود را حرفه ای تر کنید. قبل از اینکه ترفندهای کشیدن خط چشم را بگوییم، باید با انواع لوازم مورد نیاز برای این کار آشنا باشیم.

انواع لوازم خط چشم کشیدن

در حالت کلی سه نوع وسیله برای خط چشم وجود دارد:

خط چشم مایع

خط چشم‌های مایع، خطوطی صاف و مشخص ایجاد می کنند و ظاهری بسیار زیبا به چشمان شما می دهند. برای استفاده از این ابزار خط چشم می توانید خطوط دور خط چشم مورد نظر را بکشید و سپس داخل آن را پر کنید. با این ابزار می توانید انواع خط ها از نازک، طبیعی و پهن را بکشید.

خط چشم‌های مایع که به شکل ماژیک هستند، استفاده آسانی دارند اما اگر می خواهید از نوع دیگر آن که به شکل مخزنی به همراه قلمو است استفاده کنید، باید کمی تمرین داشته باشید. 

خط چشم مایع

خط چشم ژلی

از ژل ها برای خط چشم‌های گیرا استفاده کنید. ژل های خط چشم گاهی به صورت یک مخزن و یک قلموی کوچک هستند. برای آموزش خط چشم گربه ای و دیگر خط چشم‌های پهن معمولا از مدل ضخیم خط چشم‌های ژلی استفاده می کنند.

شما می توانید از قلموهای دیگر هم استفاده کنید. مثلا یک قلمو با سری زاویه دار می تواند برای کشیدن برخی از خط چشم‌ها مفید باشد.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای جلوگیری از عفونت چشم، حتما قلمو را به طور مرتب تمیز کنید.

خط چشم ژلی

خط چشم مدادی

از مداد می توانید برای کشیدن خط چشم‌های طبیعی استفاده کنید. استفاده از مداد آسان است زیرا که همه ما تجربه کار با مداد را در کودکی داشتیم. با مداد هم می توانید خط چشمی ملایم و طبیعی و هم خط چشمی دودی و چشمگیر بکشید. همچنین خط چشم‌هایی که با مداد کشیده می شوند همانند خط چشم‌های مایع پخش نمی شوند.

توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از مداد با توجه به خط چشم مد نظر خود، نیاز به تیز یا پهن کردن سر مداد دارید.

خط چشم مدادی

حال که با ابزار خط چشم آشنا شدید، زمان استفاده از آن ها رسیده است. در ابتدا ترفندهای کشیدن خط چشم به شما می گوییم که برای انواع ابزار خط چشم کارایی دارد. سپس در ادامه روش استفاده از سه نوع ابزار را به صورت مفصل تر توضیح می دهیم.

ترفندهایی برای کشیدن خط چشم حرفه ای

در این بخش آموزش خط چشم تصویری را به صورت چند ترفند ساده و کاربردی آورده ایم. هر کدام از این ترفندهای کشیدن خط چشم سعی در برطرف کردن یکی از مشکلات شما در زمان آرایش دارد. این راه ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است و خط چشم شما را زیباتر و حرفه ای تر می کند.

1. لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

لرزیدن دست در هنگام آرایش چشم عادی است اما راه حل ساده سه مرحله ای برای آن وجود دارد. این مراحل را به ترتیب اجرا کنید تا لرزیدن دست تان قطع شود:

  • بنشینید.
  • سپس آرنج خود را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  • حال انگشت کوچک خود را روی گونه قرار دهید و شروع به طراحی خط چشم کنید.

با این راه به راحتی لرزش دست شما از بین می رود و تسلط بیشتری در زمان خط چشم کشیدن پیدا می کنید.

لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

2. استفاده از روش نقطه گذاری

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط چشم برای شما مشکل است، آن را به صورت نقطه نقطه بکشید، سپس نقاط را به هم وصل کرده و خط چشم خود را پر کنید. به تصاویر زیر دقت کنید تا این روش را به خوبی یاد بگیرید.

3. روش خط چین گذاری

همچنین می توانید به جای نقطه گذاری، خط چشم خود را به صورت خط های کوتاه بکشید، سپس آن ها را به وصل کنید. تصاویر زیر را ببینید. این راه هم کشیدن خط چشم را برای شما آسان تر می کند و احتمال خطای شما پایین تر می آورد.

4. استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

کشیدن دنباله خط چشم یکی از بخش های سخت آرایش چشم است. دنباله داشتن خط چشم باعث می شود چشمان شما کشیده تر و زیباتر به نظر آید. بنابراین دانستن راهی برای دنباله دار کردن خط چشم حتما به کار شما می آید.

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای کشیدن خط چشم دنباله دار می توانید از وسایلی همچون لبه یک کارت استفاده کنید و آن را در لبه بیرونی پلک خود در زاویه دلخواه قرار دهید و خط چشم را بکشید.

کارت ویزیت را همانطور که در تصویر می بینید کنار چشم خود قرار دهید. سپس خطی بالای کارت بکشید. این خط باعث می شود خط چشم شما دنباله دار شود. همانطور که می بینید در این روش خط چشمی نازک با دنباله ای کوتاه کشیده می شود که برای آرایش چشم ریز بسیار مناسب است.

استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

5. استفاده از نوار چسب برای کشیدن دنباله خط چشم

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن دنباله خط چشم استفاده از نوار چسب در گوشه چشم است. این روش بسیار رایج و ساده است. همانطور که در تصویر می بینید ابتدا باید یک نوار چسب گوشه چشم بچسبانید سپس دنباله خط چشم خود را بکشید. برای ضخیم کردن آن نیز می توانید طبق تصویر زیر پیش بروید و خط چشمی زیبا بکشید. این مدل خط چشم ضخیم برای آرایش چشم درشت بسیار مناسب است و جلوه زیبایی به آن ها می بخشد.

رفع ایرادهای خط چشم

یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که بلد باشید ایرادات آن را اصلاح کنید. اما برای رفع ایرادات خط چشم چه باید کرد؟

1. استفاده از گوش پاک کن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، رفع ایرادهای خط چشم است. حتما بارها برای شما هم پیش آمده که خط چشمی کشیدید و به دلیل لغزش دست یا دلایل دیگر بخشی از خط چشم خراب شده است. در این زمان چه می کنید؟ همه خط چشم را پاک می کنید و دوباره از اول می کشید؟ اگر جواب شما آری است، حتما این کار باعث به هم ریختن اعصابتان می شود و اگر این اشتباه بیش از دو بار تکرار شود بیخیال خط چشم کشیدن می شوید.

اما راه حل بسیار ساده است. از این به بعد اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. یک گوش پاک کن را آغشته به پرایمر، کانسیلر یا آرایش پاک کن کنید (یا هر ماده ای که از آن برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کنید) و سپس خطای پیش آمده در کشیدن خط چشم را پاک کنید. به همین راحتی بدون پاک کردن همه خط چشم خطای ایجاد شده را پاک کرده و آن را اصلاح کنید.

تصویر زیر را ببینید تا به صورت مرحله به مرحله با این کار آشنا شوید.

استفاده از گوش پاک کن

2. استفاده از سایه چشم همرنگ پوست

به جز روش استفاده از گوش پاک کن، می توانید برای رفع ایرادات خط چشم خود از سایه چشم همرنگ با پوست استفاده کنید. یک براش کوچک را به سایه چشم همرنگ با پوست یا آرایش تان آغشته کنید و خط چشم را مرتب نمایید.

نکات تکمیلی برای کشیدن خط چشمی زیبا

در زمان کشیدن خط چشم، سعی کنید پوست خود را نکشید. این کار باعث می شود خط چشم شما یکدست و زیبا نباشد. همچنین در صورت خطا می توانید از گوش پاک کن آغشته به مواد پاک کننده استفاده کنید

ترفندهای کشیدن خط چشم

اگر نقطه ای کشیدن خط چشم برای تان مشکل است، یک خط چشم نامرتب بکشید و سپس به همان روش گوش پاک کن آن را مرتب کنید.

روش کشیدن خط چشم با ابزارهای مختلف

حال که با ترفندهای کشیدن خط چشم آشنا شدیم بهتر است به طور مفصل با روش کشیدن خط چشم توسط ابزار مداد، مایع و ژل آشنا شویم.

استفاده از مداد چشم به صورت مرحله به مرحله

1. در صورت نیاز مداد چشم را تیز کنید. تیزی مداد شما بر خط چشم تاثیر می گذارد. با یک مداد تیز می توانید خطی دقیق و نازک بکشید. و اگر می خواهید خطی پهن بکشید، سر مداد را گرد یا خیس کنید. برای تیز کردن مداد، حتما از تراش مداد چشم استفاده کنید.

برای گرد کردن سر مداد، آن را به آرامی روی یک دستمال کاغذی بزنید تا به اندازه مورد نظرتان گرد شود.

2. می توانید برای نرم تر شدن سر مداد، آن را با سشوار گرم کنید. هرچه سر مداد نرم تر باشد، رنگ تیره تری به خط چشم می دهد. همچنین اگر سر مداد بیش از اندازه نرم است، می توانید چند دقیقه ای آن را در فریزر قرار دهید تا خنک و سفت شود.

3. گوشه بیرونی پلک خود را نگه دارید تا کشیده و محکم شود. این کار به صاف کشیدن خط چشم کمک می کند. از طرفی همانطور که در ترفندهای کشیدن خط چشم گفته شد، قرار دادن آرنج می تواند به تکان نخوردن دست شما کمک کند.

4. حال از گوشه بیرونی چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا خطی صاف داشته باشید. همچنین می توانید خطی نازک در یک سوم انتهایی پایین چشم خود بکشید تا ظاهر خط چشم شما زیباتر شود.

5. برای داشتن ظاهری طبیعی، سعی کنید فضای بین خط چشم و خط مژه خود را پر کنید تا چشم شما بدون نیاز به خط چشمی پهن و شلوغ، برجسته به نظر آید.

6. طرز کشیدن خط چشم پایین به این صورت است که باید یکی از انگشتان خود را روی گونه قرار دهید سپس همانطور که خط بالای چشم را کشیدید، آرام آرام خط پایین چشم را هم بکشید. برای ظاهری ساده، فقط بخش بیرونی پایین چشم را بکشید اما اگر می خواهید خط چشمی برجسته داشته باشید، تمام خط پایین را بکشید. البته این کار باعث کوچکتر نشان دادن چشم شما می شود.

 

طرز کشیدن خط چشم ماژیکی

1. در ابتدا نوک و لبه قلمو را داخل مخزن ببرید و برای گرفتن مقدار اضافه، آن را به کناره مخزن بکشید. مراقب باشید که ژل به سرعت خشک می شود؛ بنابراین به محض استفاده از آن، درب را ببندید. اگر احساس کردید که ژل کمی خشک یا سفت شده است، مخزن را در با گرمای دستان خود گرم کنید تا استفاده از آن آسان تر شود.

2. با کشیدن گوشه داخلی و خارجی چشم خود شروع کنید. ابتدا از گوشه داخلی چشم و سپس از گوشه بیرونی به وسط بکشید.

3. حال مرکز را پر کنید. از نقطه گذاری و ایجاد فواصل کوتاه و سپس پر کردن آن ها برای کشیدن خطی صاف استفاده کنید. برای یکنواخت بودن خط شاید بهتر باشد چند بار روی آن را بکشید.

آموزش کشیدن خط چشم مایع برای تازه کارها

1. در ابتدا حتما خط چشم مایع خود را تکان دهید تا مطمئن باشید که جزء مایع و جامد آن به خوبی مخلوط شده اند. (البته در صورتی که از نوع مخزن دار خط چشم مایع استفاده می کنید.)

اگر پس از باز کردن، احساس کردید که مقدار زیادی از مایع خط چشم روی قلموی آن وجود دارد، قلمو را به لبه مخزن بکشید تا مقدار اضافی به داخل مخزن بریزد.

2. حال از وسط چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. قلمو را در بالای مژه خود قرار دهید و به سمت لبه خارجی چشم، خط را بکشید.

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط با خط چشم مایع برای شما مشکل است، می توانید ابتدا با یک مداد چشم خطی بکشید و سپس با خط چشم مایع روی آن را پر کنید.

3. حال از گوشه چشم به خط کشیده شده در مرحله قبل وصل کنید. اگر کشیدن خط برای شما مشکل است، همانطور که در ترفندهای کشیدن خط چشم گفته شد، ابتدا خط چشم را نقطه نقطه یا خط های با فاصله بکشید و سپس به هم وصل کنید تا خط چشمی کامل و صاف به دست آید.

اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. از ترفند گوش پاک کن آغشته به مواد پاک کننده یا محو کننده که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

4. دنباله خط چشم خود را بکشید. دنباله خط چشم اختیاری است اما به زیبایی خط چشم شما کمک می کند. برای این کار کافی است منحنی خط چشم بیرونی خود را به سمت بالا بکشید. اگر نمی خواهید خط چشم شلوغی داشته باشید، طراحی دنباله ای کوچک کافی است. برای داشتن دنباله ای زیبا می توانید به ترفندهای کشیدن خط چشم که در بالا گفته شد، نگاهی اندازید و از روش کارت یا نوار چسب استفاده کنید.

 

کشیدن خط چشم با آکوا

آکوا یکی از ابزار خط چشم است که کارایی شبیه به خط چشم مایع دارد و خط چشمی ملایم و زیبا برای شما ایجاد می کند. البته از این محصول برای کشیدن سایه چشم هم می توان استفاده کرد. ابزار خط چشم آکوا شبیه به آبرنگ است و به همان طریقی که در آموزش ترفندهای کشیدن خط چشم مایع گفته شد، به کمک یک قلموی مرطوب می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آکوا

در انتها

اگر به آرایش چشم علاقه داشته باشید حتما بارها به دنبال آموزش آرایش چشم مرحله به مرحله رفته اید و می دانید که کشیدن خط چشمی زیبا و تمیز یکی از بخش های مهم و کلیدی در آرایش چشم است. به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم که به صورت کامل و با جزئیات به آموزش و ترفندهای ساده و کاربردی کشیدن خط چشم بپردازیم. با وجودی که آموزش های ما بسیار پایه ای و شاید از نظر برخی افراد ساده بود اما یاد گرفتن صحیح و کامل پایه هر کاری باعث می شود که شما به مرور از پس هر آرایش حرفه ای بر بیایید.

برای داشتن یک آرایش چشم زیبا ابتدا به سراغ ریمل زدن بروید و آموزش ترفندهای ریمل زدن مژه را دنبال کنید تا در زمان کم هم بتوانید آرایش چشم زیبایی داشته باشید. سپس روش کشیدن خط چشم‌های مختلف را به خوبی تمرین کنید. خط چشم در زیبایی چشم‌های شما و تغییر حالت آن تاثیر بسیاری دارد. حال نوبت کار کردن روی سایه چشم است. شاید به نظر شما سایه چشم کار چندان ساده ای نباشد اما ترفندهای مختلفی برای سایه زدن از جمله کشیدن سایه چشم با قاشق وجود دارد که کار شما را آسان می کند. در نهایت با کمی زمان و تمرین شما نیازی به آرایشگر یا میکاپ آرتیست نداشته و به راحتی می توانید آرایش چشمی مطابق با سلیقه خود داشته باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 166
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1402
نظرات

ترفندهای کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم باعث برجسته و درشت شدن چشمان شما می شود و حتی می تواند شکل چشم شما را تغییر دهد. حتی اگر تا به حال از خط چشم استفاده نکرده اید، با کمی تمرین می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و آرایش خود را حرفه ای تر کنید. قبل از اینکه ترفندهای کشیدن خط چشم را بگوییم، باید با انواع لوازم مورد نیاز برای این کار آشنا باشیم.

انواع لوازم خط چشم کشیدن

در حالت کلی سه نوع وسیله برای خط چشم وجود دارد:

خط چشم مایع

خط چشم‌های مایع، خطوطی صاف و مشخص ایجاد می کنند و ظاهری بسیار زیبا به چشمان شما می دهند. برای استفاده از این ابزار خط چشم می توانید خطوط دور خط چشم مورد نظر را بکشید و سپس داخل آن را پر کنید. با این ابزار می توانید انواع خط ها از نازک، طبیعی و پهن را بکشید.

خط چشم‌های مایع که به شکل ماژیک هستند، استفاده آسانی دارند اما اگر می خواهید از نوع دیگر آن که به شکل مخزنی به همراه قلمو است استفاده کنید، باید کمی تمرین داشته باشید. 

خط چشم مایع

خط چشم ژلی

از ژل ها برای خط چشم‌های گیرا استفاده کنید. ژل های خط چشم گاهی به صورت یک مخزن و یک قلموی کوچک هستند. برای آموزش خط چشم گربه ای و دیگر خط چشم‌های پهن معمولا از مدل ضخیم خط چشم‌های ژلی استفاده می کنند.

شما می توانید از قلموهای دیگر هم استفاده کنید. مثلا یک قلمو با سری زاویه دار می تواند برای کشیدن برخی از خط چشم‌ها مفید باشد.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای جلوگیری از عفونت چشم، حتما قلمو را به طور مرتب تمیز کنید.

خط چشم ژلی

خط چشم مدادی

از مداد می توانید برای کشیدن خط چشم‌های طبیعی استفاده کنید. استفاده از مداد آسان است زیرا که همه ما تجربه کار با مداد را در کودکی داشتیم. با مداد هم می توانید خط چشمی ملایم و طبیعی و هم خط چشمی دودی و چشمگیر بکشید. همچنین خط چشم‌هایی که با مداد کشیده می شوند همانند خط چشم‌های مایع پخش نمی شوند.

توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از مداد با توجه به خط چشم مد نظر خود، نیاز به تیز یا پهن کردن سر مداد دارید.

خط چشم مدادی

حال که با ابزار خط چشم آشنا شدید، زمان استفاده از آن ها رسیده است. در ابتدا ترفندهای کشیدن خط چشم به شما می گوییم که برای انواع ابزار خط چشم کارایی دارد. سپس در ادامه روش استفاده از سه نوع ابزار را به صورت مفصل تر توضیح می دهیم.

ترفندهایی برای کشیدن خط چشم حرفه ای

در این بخش آموزش خط چشم تصویری را به صورت چند ترفند ساده و کاربردی آورده ایم. هر کدام از این ترفندهای کشیدن خط چشم سعی در برطرف کردن یکی از مشکلات شما در زمان آرایش دارد. این راه ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است و خط چشم شما را زیباتر و حرفه ای تر می کند.

1. لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

لرزیدن دست در هنگام آرایش چشم عادی است اما راه حل ساده سه مرحله ای برای آن وجود دارد. این مراحل را به ترتیب اجرا کنید تا لرزیدن دست تان قطع شود:

  • بنشینید.
  • سپس آرنج خود را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  • حال انگشت کوچک خود را روی گونه قرار دهید و شروع به طراحی خط چشم کنید.

با این راه به راحتی لرزش دست شما از بین می رود و تسلط بیشتری در زمان خط چشم کشیدن پیدا می کنید.

لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

2. استفاده از روش نقطه گذاری

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط چشم برای شما مشکل است، آن را به صورت نقطه نقطه بکشید، سپس نقاط را به هم وصل کرده و خط چشم خود را پر کنید. به تصاویر زیر دقت کنید تا این روش را به خوبی یاد بگیرید.

3. روش خط چین گذاری

همچنین می توانید به جای نقطه گذاری، خط چشم خود را به صورت خط های کوتاه بکشید، سپس آن ها را به وصل کنید. تصاویر زیر را ببینید. این راه هم کشیدن خط چشم را برای شما آسان تر می کند و احتمال خطای شما پایین تر می آورد.

4. استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

کشیدن دنباله خط چشم یکی از بخش های سخت آرایش چشم است. دنباله داشتن خط چشم باعث می شود چشمان شما کشیده تر و زیباتر به نظر آید. بنابراین دانستن راهی برای دنباله دار کردن خط چشم حتما به کار شما می آید.

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای کشیدن خط چشم دنباله دار می توانید از وسایلی همچون لبه یک کارت استفاده کنید و آن را در لبه بیرونی پلک خود در زاویه دلخواه قرار دهید و خط چشم را بکشید.

کارت ویزیت را همانطور که در تصویر می بینید کنار چشم خود قرار دهید. سپس خطی بالای کارت بکشید. این خط باعث می شود خط چشم شما دنباله دار شود. همانطور که می بینید در این روش خط چشمی نازک با دنباله ای کوتاه کشیده می شود که برای آرایش چشم ریز بسیار مناسب است.

استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

5. استفاده از نوار چسب برای کشیدن دنباله خط چشم

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن دنباله خط چشم استفاده از نوار چسب در گوشه چشم است. این روش بسیار رایج و ساده است. همانطور که در تصویر می بینید ابتدا باید یک نوار چسب گوشه چشم بچسبانید سپس دنباله خط چشم خود را بکشید. برای ضخیم کردن آن نیز می توانید طبق تصویر زیر پیش بروید و خط چشمی زیبا بکشید. این مدل خط چشم ضخیم برای آرایش چشم درشت بسیار مناسب است و جلوه زیبایی به آن ها می بخشد.

رفع ایرادهای خط چشم

یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که بلد باشید ایرادات آن را اصلاح کنید. اما برای رفع ایرادات خط چشم چه باید کرد؟

1. استفاده از گوش پاک کن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، رفع ایرادهای خط چشم است. حتما بارها برای شما هم پیش آمده که خط چشمی کشیدید و به دلیل لغزش دست یا دلایل دیگر بخشی از خط چشم خراب شده است. در این زمان چه می کنید؟ همه خط چشم را پاک می کنید و دوباره از اول می کشید؟ اگر جواب شما آری است، حتما این کار باعث به هم ریختن اعصابتان می شود و اگر این اشتباه بیش از دو بار تکرار شود بیخیال خط چشم کشیدن می شوید.

اما راه حل بسیار ساده است. از این به بعد اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. یک گوش پاک کن را آغشته به پرایمر، کانسیلر یا آرایش پاک کن کنید (یا هر ماده ای که از آن برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کنید) و سپس خطای پیش آمده در کشیدن خط چشم را پاک کنید. به همین راحتی بدون پاک کردن همه خط چشم خطای ایجاد شده را پاک کرده و آن را اصلاح کنید.

تصویر زیر را ببینید تا به صورت مرحله به مرحله با این کار آشنا شوید.

استفاده از گوش پاک کن

2. استفاده از سایه چشم همرنگ پوست

به جز روش استفاده از گوش پاک کن، می توانید برای رفع ایرادات خط چشم خود از سایه چشم همرنگ با پوست استفاده کنید. یک براش کوچک را به سایه چشم همرنگ با پوست یا آرایش تان آغشته کنید و خط چشم را مرتب نمایید.

نکات تکمیلی برای کشیدن خط چشمی زیبا

در زمان کشیدن خط چشم، سعی کنید پوست خود را نکشید. این کار باعث می شود خط چشم شما یکدست و زیبا نباشد. همچنین در صورت خطا می توانید از گوش پاک کن آغشته به مواد پاک کننده استفاده کنید

ترفندهای کشیدن خط چشم

اگر نقطه ای کشیدن خط چشم برای تان مشکل است، یک خط چشم نامرتب بکشید و سپس به همان روش گوش پاک کن آن را مرتب کنید.

روش کشیدن خط چشم با ابزارهای مختلف

حال که با ترفندهای کشیدن خط چشم آشنا شدیم بهتر است به طور مفصل با روش کشیدن خط چشم توسط ابزار مداد، مایع و ژل آشنا شویم.

استفاده از مداد چشم به صورت مرحله به مرحله

1. در صورت نیاز مداد چشم را تیز کنید. تیزی مداد شما بر خط چشم تاثیر می گذارد. با یک مداد تیز می توانید خطی دقیق و نازک بکشید. و اگر می خواهید خطی پهن بکشید، سر مداد را گرد یا خیس کنید. برای تیز کردن مداد، حتما از تراش مداد چشم استفاده کنید.

برای گرد کردن سر مداد، آن را به آرامی روی یک دستمال کاغذی بزنید تا به اندازه مورد نظرتان گرد شود.

2. می توانید برای نرم تر شدن سر مداد، آن را با سشوار گرم کنید. هرچه سر مداد نرم تر باشد، رنگ تیره تری به خط چشم می دهد. همچنین اگر سر مداد بیش از اندازه نرم است، می توانید چند دقیقه ای آن را در فریزر قرار دهید تا خنک و سفت شود.

3. گوشه بیرونی پلک خود را نگه دارید تا کشیده و محکم شود. این کار به صاف کشیدن خط چشم کمک می کند. از طرفی همانطور که در ترفندهای کشیدن خط چشم گفته شد، قرار دادن آرنج می تواند به تکان نخوردن دست شما کمک کند.

4. حال از گوشه بیرونی چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا خطی صاف داشته باشید. همچنین می توانید خطی نازک در یک سوم انتهایی پایین چشم خود بکشید تا ظاهر خط چشم شما زیباتر شود.

5. برای داشتن ظاهری طبیعی، سعی کنید فضای بین خط چشم و خط مژه خود را پر کنید تا چشم شما بدون نیاز به خط چشمی پهن و شلوغ، برجسته به نظر آید.

6. طرز کشیدن خط چشم پایین به این صورت است که باید یکی از انگشتان خود را روی گونه قرار دهید سپس همانطور که خط بالای چشم را کشیدید، آرام آرام خط پایین چشم را هم بکشید. برای ظاهری ساده، فقط بخش بیرونی پایین چشم را بکشید اما اگر می خواهید خط چشمی برجسته داشته باشید، تمام خط پایین را بکشید. البته این کار باعث کوچکتر نشان دادن چشم شما می شود.

 

طرز کشیدن خط چشم ماژیکی

1. در ابتدا نوک و لبه قلمو را داخل مخزن ببرید و برای گرفتن مقدار اضافه، آن را به کناره مخزن بکشید. مراقب باشید که ژل به سرعت خشک می شود؛ بنابراین به محض استفاده از آن، درب را ببندید. اگر احساس کردید که ژل کمی خشک یا سفت شده است، مخزن را در با گرمای دستان خود گرم کنید تا استفاده از آن آسان تر شود.

2. با کشیدن گوشه داخلی و خارجی چشم خود شروع کنید. ابتدا از گوشه داخلی چشم و سپس از گوشه بیرونی به وسط بکشید.

3. حال مرکز را پر کنید. از نقطه گذاری و ایجاد فواصل کوتاه و سپس پر کردن آن ها برای کشیدن خطی صاف استفاده کنید. برای یکنواخت بودن خط شاید بهتر باشد چند بار روی آن را بکشید.

آموزش کشیدن خط چشم مایع برای تازه کارها

1. در ابتدا حتما خط چشم مایع خود را تکان دهید تا مطمئن باشید که جزء مایع و جامد آن به خوبی مخلوط شده اند. (البته در صورتی که از نوع مخزن دار خط چشم مایع استفاده می کنید.)

اگر پس از باز کردن، احساس کردید که مقدار زیادی از مایع خط چشم روی قلموی آن وجود دارد، قلمو را به لبه مخزن بکشید تا مقدار اضافی به داخل مخزن بریزد.

2. حال از وسط چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. قلمو را در بالای مژه خود قرار دهید و به سمت لبه خارجی چشم، خط را بکشید.

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط با خط چشم مایع برای شما مشکل است، می توانید ابتدا با یک مداد چشم خطی بکشید و سپس با خط چشم مایع روی آن را پر کنید.

3. حال از گوشه چشم به خط کشیده شده در مرحله قبل وصل کنید. اگر کشیدن خط برای شما مشکل است، همانطور که در ترفندهای کشیدن خط چشم گفته شد، ابتدا خط چشم را نقطه نقطه یا خط های با فاصله بکشید و سپس به هم وصل کنید تا خط چشمی کامل و صاف به دست آید.

اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. از ترفند گوش پاک کن آغشته به مواد پاک کننده یا محو کننده که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

4. دنباله خط چشم خود را بکشید. دنباله خط چشم اختیاری است اما به زیبایی خط چشم شما کمک می کند. برای این کار کافی است منحنی خط چشم بیرونی خود را به سمت بالا بکشید. اگر نمی خواهید خط چشم شلوغی داشته باشید، طراحی دنباله ای کوچک کافی است. برای داشتن دنباله ای زیبا می توانید به ترفندهای کشیدن خط چشم که در بالا گفته شد، نگاهی اندازید و از روش کارت یا نوار چسب استفاده کنید.

 

کشیدن خط چشم با آکوا

آکوا یکی از ابزار خط چشم است که کارایی شبیه به خط چشم مایع دارد و خط چشمی ملایم و زیبا برای شما ایجاد می کند. البته از این محصول برای کشیدن سایه چشم هم می توان استفاده کرد. ابزار خط چشم آکوا شبیه به آبرنگ است و به همان طریقی که در آموزش ترفندهای کشیدن خط چشم مایع گفته شد، به کمک یک قلموی مرطوب می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آکوا

در انتها

اگر به آرایش چشم علاقه داشته باشید حتما بارها به دنبال آموزش آرایش چشم مرحله به مرحله رفته اید و می دانید که کشیدن خط چشمی زیبا و تمیز یکی از بخش های مهم و کلیدی در آرایش چشم است. به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم که به صورت کامل و با جزئیات به آموزش و ترفندهای ساده و کاربردی کشیدن خط چشم بپردازیم. با وجودی که آموزش های ما بسیار پایه ای و شاید از نظر برخی افراد ساده بود اما یاد گرفتن صحیح و کامل پایه هر کاری باعث می شود که شما به مرور از پس هر آرایش حرفه ای بر بیایید.

برای داشتن یک آرایش چشم زیبا ابتدا به سراغ ریمل زدن بروید و آموزش ترفندهای ریمل زدن مژه را دنبال کنید تا در زمان کم هم بتوانید آرایش چشم زیبایی داشته باشید. سپس روش کشیدن خط چشم‌های مختلف را به خوبی تمرین کنید. خط چشم در زیبایی چشم‌های شما و تغییر حالت آن تاثیر بسیاری دارد. حال نوبت کار کردن روی سایه چشم است. شاید به نظر شما سایه چشم کار چندان ساده ای نباشد اما ترفندهای مختلفی برای سایه زدن از جمله کشیدن سایه چشم با قاشق وجود دارد که کار شما را آسان می کند. در نهایت با کمی زمان و تمرین شما نیازی به آرایشگر یا میکاپ آرتیست نداشته و به راحتی می توانید آرایش چشمی مطابق با سلیقه خود داشته باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 171
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
نظرات

توضیحات کاربردی این محصول :

گاهی افراد دچار بیماری‌های پوستی می‌شودع. این بیماری های پوستی عبارتند از جای زخم، شلی پوست، چین و چروک، لکه ها، تغییر رنگ پوست و سلولیت که هر کدام از آنها به یک درمان تخصصی نیاز دارند. امروزه علم پزشکی بر روی زیبایی بسیار متمرکز است و کاربردهای متنوعی به کار برده تا بتواند علائم پیری و همچنین ایجاد چین و چروک ها را به حداقل برساند. در این بازه برخی از بیماری‌ها با جراحی و برخی بدون جراحی قابل بهبود هستند؛ اما در این میان با پیشرفت علم بسیاری از بیماری هایی که تا قبل از پیشرفت به جراحی نیاز داشتند با روش های غیر تهاجمی و بدون  نیاز به جراحی بهبود می یابند. حتی دوره نقاهتی به وجود نمی آوردند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از راهکارهای جلوگیری از علائم پیری مانند کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor از سری کوکتل مزوتراپی   آن صحبت کنیم.

 

یکی از مشکلات رایج پوستی که بر روی زیبایی تاثیر گذار است، داشتن پوست غیر یکنواخت است. در این مشکل به دلیل از بین رفتن رنگدانه لکه ایجاد می شود. قسمت هایی از پوست دچار تغییر رنگ خواهند شد؛ در نتیجه درخشندگی و شفافیت خود را از دست خواهند داد. عوامل موثری در ایجاد چنین مشکلاتی وجود دارند. از جمله این عوامل می توان به اشعه مضر خورشید، تغییرات هورمونی، شرایط زیست محیطی، ارث و ژنتیک اشاره کرد.

معرفی کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor

کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor یک درمان نهایی برای از بین بردن پف، سیاهی، خشکی و چین و چروک دور چشم است. دارای ترکیبات فعال خاص می باشد و هیچگونه مواد نگهدارنده و شیمیایی درون آن به کار نرفته است. این محصول برای ناحیه حساس دور چشم مناسب است. هرگونه هاله، تیرگی، چروک، شلی، خشکی و پف زیر چشم را از بین خواهد برد. برای تهیه این کوکتل بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا آنها را با بالاترین کیفیت خریداری نمایید. 

ترکیبات موجود در کوکتل دور چشم

اگر بخواهیم در مورد ترکیبات کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor صحبت کنیم باید بگوییم که در ترکیبات آن از گلوتاتیون، ویتامین c و pyrovic acid استفاده شده است. ترکیب ضد اکسیدان قوی است و برای داشتن پوستی براق، شاداب، صاف و یکدست به شما کمک خواهد کرد. همچنین بیماری هایی که منشا آنها ملانین است را از بین می‌برد و پوستی روشن را به شما هدیه می دهد. این کوکتل برای بیماری‌هایی از جمله هایپرپیگمیتشن، لکه های پوستی و جلوگیری از عوامل پیری کمک می کند و باعث میشود شما پوست شفاف، درخشنده و یکنواخت داشته باشید. 

طرز استفاده

اگر این کوکتل را تهیه کرده اید دذ این قسمت می خواهیم در مورد چگونگی استفاده از آن صحبت کنیم. ابتدا محصول را در محل تحت درمان مورد نظر خود بریزید و به صورت دورانی آن را ماساژ دهید. می توانید آن را به کرم و ماسک خود اضافه کنید و با سایر روش‌های مزوتراپی مانند سونوگرافی، الکتروتراپی و دیگر درمان ها استفاده کنید. سفید کننده پوست است. یک ترکیب قدرتمند از آربوتین، اسید سیتریک، اسید لاکتیک، اسید کوجیک و اسید سالیسیلیک است که مناطقی که رنگدانه ها آسیب دیده اند را درمان خواهند کرد و لکه های ناشی از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و بارداری را از بین خواهد برد. این محصول برای از بین بردن انواع آکنه نیز توصیه می‌شود.

مزایای استفاده

یکی از مهمترین مزایایی که کوکتل ها نسبت به جراحی دارند این است که یک روش مطمئن برای افزایش زیبایی چشم محسوب می‌شود. در این کار جای زخم باقی نمی ماند. هیچگونه عوارض جانبی شما را تهدید نخواهد کرد و می‌توانید بدون هیچ نگرانی مواد مغذی مورد نیاز برای پوست خود را تامین کنید. با استفاده از کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor می توانید نقایص موجود در پوست خود را بهبود ببخشید و از داشتن پوستی جوان، شاداب و لذت ببرید.

هر گونه بیماری مانند لکه های تیره و ملاسما را برطرف کنید. به تنظیم شدن آنتی اکسیدان نیز کمک می‌کند و سنتز ملانین در پوست را مهار خواهد کرد؛ در نتیجه از پیری جلوگیری می کند. کلاژن سازی را در پوست افزایش می دهد. این محصول را به صورت دایره ای باید ماساژ دهید. همچنین می توانید از مزونیدلینگ با عمق کم نیز برای اثر بخشی بهتر آن استفاده نمایید.

بهترین کوکتل مزوتراپی دور چشم شامل مواد فعال، آمینو اسید، چندین ویتامین و سیلیسیوم ارگانیک است که عملکرد های بسیار مناسبی دارند. عوامل پیری به مختلف داخلی و خارجی بستگی دارد. اگر سیگار می‌کشید، رژیم غذایی نامناسبی دارید، در برابر استرس قرار دارید در معرض پیری قرار می‌گیرید اما با استفاده از این کوکتل می توانید این مشکلات را برطرف نمایید.

کوکتل دور چشم ام سی سی ام برای چه کسانی مناسب نیست؟

کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor تنها برای استعمال خارجی مناسب است. در نواحی زخم شده یا آسیب دیده پوست از آن استفاده نکنید. در صورت استفاده اگر متوجه شدید که نسبت به آن حساسیت دارید دیگر آن را استفاده نکنید و از پزشک خود مشورت بخواهید. از ورود این کوکتل به درون چشم خودداری کنید. کودکان زیر شش ماه بهتر است استفاده نکنند اما در صورت نیاز می توانید از پزشک سوال بفرمایید.

کاربرد

کاربرد کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor این است که برای از بین بردن چین و چروک، افتادگی ها، دایره های سیاهی که دور چشم ایجاد می‌شوند و پف دور چشم مناسب است. از روش مزوتراپی نیز میتوانید استفاده کنید تا ویتامین ها، هورمون ها و آنزیم های موجود را به پوست برسانید و می توانید پوستی سفت و محکم داشته باشید. مزوتراپی تیرگی دور چشم را به شدت کاهش میدهد و برخی از ساختار ها را در در اطراف چشم به وجود می‌آورد که اندازه کیسه های چربی را کاهش خواهند داد. برای خرید انواع کوکتل ها به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید تا هیچگونه عوارضی شما را به دردسر نیندازد.

تعداد بازدید از این مطلب: 164
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
نظرات

توضیحات کاربردی این محصول :

گاهی افراد دچار بیماری‌های پوستی می‌شودع. این بیماری های پوستی عبارتند از جای زخم، شلی پوست، چین و چروک، لکه ها، تغییر رنگ پوست و سلولیت که هر کدام از آنها به یک درمان تخصصی نیاز دارند. امروزه علم پزشکی بر روی زیبایی بسیار متمرکز است و کاربردهای متنوعی به کار برده تا بتواند علائم پیری و همچنین ایجاد چین و چروک ها را به حداقل برساند. در این بازه برخی از بیماری‌ها با جراحی و برخی بدون جراحی قابل بهبود هستند؛ اما در این میان با پیشرفت علم بسیاری از بیماری هایی که تا قبل از پیشرفت به جراحی نیاز داشتند با روش های غیر تهاجمی و بدون  نیاز به جراحی بهبود می یابند. حتی دوره نقاهتی به وجود نمی آوردند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از راهکارهای جلوگیری از علائم پیری مانند کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor از سری کوکتل مزوتراپی   آن صحبت کنیم.

 

یکی از مشکلات رایج پوستی که بر روی زیبایی تاثیر گذار است، داشتن پوست غیر یکنواخت است. در این مشکل به دلیل از بین رفتن رنگدانه لکه ایجاد می شود. قسمت هایی از پوست دچار تغییر رنگ خواهند شد؛ در نتیجه درخشندگی و شفافیت خود را از دست خواهند داد. عوامل موثری در ایجاد چنین مشکلاتی وجود دارند. از جمله این عوامل می توان به اشعه مضر خورشید، تغییرات هورمونی، شرایط زیست محیطی، ارث و ژنتیک اشاره کرد.

معرفی کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor

کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor یک درمان نهایی برای از بین بردن پف، سیاهی، خشکی و چین و چروک دور چشم است. دارای ترکیبات فعال خاص می باشد و هیچگونه مواد نگهدارنده و شیمیایی درون آن به کار نرفته است. این محصول برای ناحیه حساس دور چشم مناسب است. هرگونه هاله، تیرگی، چروک، شلی، خشکی و پف زیر چشم را از بین خواهد برد. برای تهیه این کوکتل بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا آنها را با بالاترین کیفیت خریداری نمایید. 

ترکیبات موجود در کوکتل دور چشم

اگر بخواهیم در مورد ترکیبات کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor صحبت کنیم باید بگوییم که در ترکیبات آن از گلوتاتیون، ویتامین c و pyrovic acid استفاده شده است. ترکیب ضد اکسیدان قوی است و برای داشتن پوستی براق، شاداب، صاف و یکدست به شما کمک خواهد کرد. همچنین بیماری هایی که منشا آنها ملانین است را از بین می‌برد و پوستی روشن را به شما هدیه می دهد. این کوکتل برای بیماری‌هایی از جمله هایپرپیگمیتشن، لکه های پوستی و جلوگیری از عوامل پیری کمک می کند و باعث میشود شما پوست شفاف، درخشنده و یکنواخت داشته باشید. 

طرز استفاده

اگر این کوکتل را تهیه کرده اید دذ این قسمت می خواهیم در مورد چگونگی استفاده از آن صحبت کنیم. ابتدا محصول را در محل تحت درمان مورد نظر خود بریزید و به صورت دورانی آن را ماساژ دهید. می توانید آن را به کرم و ماسک خود اضافه کنید و با سایر روش‌های مزوتراپی مانند سونوگرافی، الکتروتراپی و دیگر درمان ها استفاده کنید. سفید کننده پوست است. یک ترکیب قدرتمند از آربوتین، اسید سیتریک، اسید لاکتیک، اسید کوجیک و اسید سالیسیلیک است که مناطقی که رنگدانه ها آسیب دیده اند را درمان خواهند کرد و لکه های ناشی از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و بارداری را از بین خواهد برد. این محصول برای از بین بردن انواع آکنه نیز توصیه می‌شود.

مزایای استفاده

یکی از مهمترین مزایایی که کوکتل ها نسبت به جراحی دارند این است که یک روش مطمئن برای افزایش زیبایی چشم محسوب می‌شود. در این کار جای زخم باقی نمی ماند. هیچگونه عوارض جانبی شما را تهدید نخواهد کرد و می‌توانید بدون هیچ نگرانی مواد مغذی مورد نیاز برای پوست خود را تامین کنید. با استفاده از کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor می توانید نقایص موجود در پوست خود را بهبود ببخشید و از داشتن پوستی جوان، شاداب و لذت ببرید.

هر گونه بیماری مانند لکه های تیره و ملاسما را برطرف کنید. به تنظیم شدن آنتی اکسیدان نیز کمک می‌کند و سنتز ملانین در پوست را مهار خواهد کرد؛ در نتیجه از پیری جلوگیری می کند. کلاژن سازی را در پوست افزایش می دهد. این محصول را به صورت دایره ای باید ماساژ دهید. همچنین می توانید از مزونیدلینگ با عمق کم نیز برای اثر بخشی بهتر آن استفاده نمایید.

بهترین کوکتل مزوتراپی دور چشم شامل مواد فعال، آمینو اسید، چندین ویتامین و سیلیسیوم ارگانیک است که عملکرد های بسیار مناسبی دارند. عوامل پیری به مختلف داخلی و خارجی بستگی دارد. اگر سیگار می‌کشید، رژیم غذایی نامناسبی دارید، در برابر استرس قرار دارید در معرض پیری قرار می‌گیرید اما با استفاده از این کوکتل می توانید این مشکلات را برطرف نمایید.

کوکتل دور چشم ام سی سی ام برای چه کسانی مناسب نیست؟

کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor تنها برای استعمال خارجی مناسب است. در نواحی زخم شده یا آسیب دیده پوست از آن استفاده نکنید. در صورت استفاده اگر متوجه شدید که نسبت به آن حساسیت دارید دیگر آن را استفاده نکنید و از پزشک خود مشورت بخواهید. از ورود این کوکتل به درون چشم خودداری کنید. کودکان زیر شش ماه بهتر است استفاده نکنند اما در صورت نیاز می توانید از پزشک سوال بفرمایید.

کاربرد

کاربرد کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor این است که برای از بین بردن چین و چروک، افتادگی ها، دایره های سیاهی که دور چشم ایجاد می‌شوند و پف دور چشم مناسب است. از روش مزوتراپی نیز میتوانید استفاده کنید تا ویتامین ها، هورمون ها و آنزیم های موجود را به پوست برسانید و می توانید پوستی سفت و محکم داشته باشید. مزوتراپی تیرگی دور چشم را به شدت کاهش میدهد و برخی از ساختار ها را در در اطراف چشم به وجود می‌آورد که اندازه کیسه های چربی را کاهش خواهند داد. برای خرید انواع کوکتل ها به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید تا هیچگونه عوارضی شما را به دردسر نیندازد.

تعداد بازدید از این مطلب: 163
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1402
نظرات

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه

مژه‌های بلند و پرپشت نقش بسزایی در زیبایی چشم‌ها و چهره دارند. روش هایی مانند کاشت مژه و اکستنشن متدهای جدیدی هستند که به کمک آن می توان مژه های بلند و پرپشتی داشت. حال این سوال مطرح می‌شود که فرق کاشت مژه و اکستنشن چیست؟ با دانستن تفاوت کاشت مژه و اکستنشن می توانید انتخاب بهتر و مناسب تری را در این زمینه داشته باشید.

  • مهم ترین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن این است که کاشت مژه خییلی طبیعی‌تر از اکستنشن مژه به نظر می‌آید.
  • کاشت مژه و اکستنشن از روش های مدرن پرپشت کردن مژه ها هستند و اگر به دنبال یک تغییر شگرف و زیبا در مژه هایتان هستید، پیشنهاد می کنیم حتما یکی از آن ها را امتحان کنید.
  • با دانستن تفاوت کاشت مژه و اکستنشن این امکان را دارید که با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید.
  • اگر به دنبال روشی با قیمت به صرفه و کم دردسر هستید، اکستنشن مژه برای شما بهترین راه است.

 

فرق کاشت مژه با اکستنشن چیست؟

درست است که به کمک هر کدام از روش های اکستنشن و کاشت مژه می توان مژه ها را پرتر و بلندتر نشان داد، اما بسیاری از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو با هم کاملا متفاوت هستند. برای دانستن این که تفاوت کاشت مژه و اکستنشن چیست، پیش از هر کاری باید از ماهیت هر دو تکنیک اطلاع پیدا کنید. به همین منظور ما در ادامه شما را با هر کدام از این روش ها بیشتر آشنا می کنیم تا بتوانید، تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را راحت تر متوجه شوید.

فرق کاشت مژه با اکستنشن چیست؟

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه با تار‌هایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو ساخته می شود. مژه هایی که در این روش ساخته می شود، دارای اندازه های مختلفی هستند. کوچکترین آن ۶ میلی متر و بزرگ ترین آن ۱۸ میلی متر است. با این که اندازه های متفاوتی دارند، اما دارای یک انحنا و خمیدگی می باشند. در اکستنشن، مژه های اضافه تک به تک لابه لای مژه‌های پلک بالا با چسب قرار می گیرند. به همین راحتی مژه های بلند و پری خواهید داشت، بدون آن که  نیازی به استفاده از انواع مژه مصنوعی یا ریمل داشته باشید.

کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه با موهایی انجام می شود که نزدیک ترین جنس را به جنس مژه های طبیعی دارد. پزشک متخصص در این روش برای هر چشم چیزی در حدود ۵۰ فولیکول مو را بر می دارد و با ایجاد برش‌هایی بسیار ریز در نواحی مشخصی از پلک‌های بالایی و پایینی مژه ها را می کارند. کاشت مژه نیازمند بیهوشی موضعی و گاه کامل دارد که با توجه به حجم کار و خواسته ی بیمار انجام می شود. جراحی ممکن است بین 2 تا 3 ساعت به طول بیانجامد. توجه داشته باشید تمامی مراحل باید زیر نظر کادری مجرب و با تجربه طی شود؛ وگرنه عوارض جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

اکنون که با ماهیت این دو روش آشنا شدید، بهتر می توانید تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را درک نمایید. با ادامه این مطلب همراه باشید تا با ده مورد از مهم ترین تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه آشنا شوید.

کاشت مژه چیست؟

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در چیست؟

اکنون که دانستید، هر کدام از تکنیک های کاشت و اکستنشن مژه چیست، وقت آن است تا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن هم آشنا شوید. حال به خوبی می توانید، درک کنید که فرق کاشت مژه و اکستنشن در نکات بسیار ریزی است که به جرات می توان گفت، بسیاری از افراد نمی توانند این نکات را درک کنند. با ادامه این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن آشنا شوید.

1. کاشت مژه طبیعی تر از اکستنشن مژه است

اولین و مهم ترین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در نمای ظاهری آن هاست و این را زمانی می توانید متوجه شوید که هر دو مدل را در کنار هم مشاهده کنید. اگر تنها چیزی که برایتان اهمیت دارد، طبیعی بودن ظاهر مژه‌ها است؛پیشنهاد ما به شما این است که سراغ کاشت مژه بروید. چون در این روش موها صد در صد ارگانیک هستند. ولی موهای به کار رفته در اکستنشن، در بهترین حالت از موی طبیعی انسان یا حیوان تهیه می‌شوند. در کاشت مژه بیشتر حس طبیعی دارید ولی در اکستنش مژه به دلیل استفاده از چسب و مژه‌های مصنوعی کمتر حس و حالت مژگان طبیعی خود را دارید.

در عکس زیر که هر دو تکنیک در کنار همدیگر قرار گرفته اند، به خوبی می توانید، فرق تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را درک کنید.

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در چیست؟

2. کاشت مژه فرآیندی پیچیده تری نسبت به اکستنشن دارد

تفاوت دیگر کاشت مژه و اکستنشن این است که هم کاشت مژه هم فرایند پیچیده تری نسبت به اکستنشن دارد و هم دردسرهای بیشتری. کاشت مژه به صورت جراحی و پیوند در نزدیک چشم انجام می گیرد، بنابراین حساسیت بالایی دارد.  این کار که توسط پزشک متخصص انجام می گیرد، حدود ۲ ساعت زمان می برد، ضمن این که روی فرد باید بیهوشی موضعی انجام می شود.

در طرف مقابل اکستنشن در سالن ها و کیلینیک های زیبایی انجام می شود، کاملا بدون درد است و انجام آن حدود یک تا دو ساعت و نیم به طول می انجامد. فرایند پیچیده و دردسرهایی که کاشت مژه دارد، می تواند شما را از انتخاب آن باز دارد و رو به سوی اکستنشن آورد.

3. نحوه انجام کاشت و اکستنشن متفاوت است

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن تنها به نمای ظاهری آن ها ختم نمی شود و فرق بین کاشت مژه و اکستنشن را در نحوه انجام آن هم قابل مشاهده است. در ادامه این بخش، روش های گذاشتن هر کدام از این تکنیک ها به طور کامل توضیح داده شده است.

3. نحوه انجام کاشت و اکستنشن متفاوت است

طریقه اکستنشن کردن مژه ها

در اکستنشن مژه فرد باید دراز بکشد و چشم هایش را ببندد. پس از آن کسی که قرار است، اکستنشن را انجام دهد، زیر مژه هایش پارچه تمیزی می اندازد. سپس نوک مژه ها را به اندازه یک میلی متر به چسب آغشته می کند و آن را در گوشه خارجی چشم که لازم است مژه ها متراکم تر و بلندتر باشند، قرار می دهد. وقتی کار او تمام شد، به کمک برس، مژه ها را شانه می کند و با بهترین پاک کننده صورت خود و پنبه روی پلک و مژه ها را می شوید و در پایان نیز به آرامی چسب ها را جدا می کند.

نحوه کاشت مژه

روش های کاشت مژه به سه صورت زیر انجام می‌گیرد:

کاشت مژه با کمک عمل جراحی

پزشک متخصص در این عمل برش‌های ظریفی ایجاد می کند و با استفاده از آن اقدام به کاشت مژه می‌نماید. این روش برای افرادی که بر اثر حادثه‌ای مژه‌های خود را از دست داده اند، مناسب است.

کاشت مژه با روش میکروسرجری

در این روش پزشک بی حسی موضعی انجام می دهد و پس از آن نوار باریکی از پوست سر را جدا  می کند و فولیکول‌های موجود در این نوار را به صورت تکی به مژه‌ها پیوند می‌زنند. در این روش بیمار می‌تواند طول مژه‌ها را تعیین کند. این عمل حدود یک تا سه ساعت به طول می‌انجامد.

کاشت مژه به وسیله پیوند مژه طبیعی

در این روش هم که بیهوشی موضعی لازم است، پزشک متخصص چیزی در حدود ۵۰ عدد از فولیکول‌های موی سر را با برش دادن پوست سر برمی دارو و آن را به وسیله ایجاد برش‌های کوچک در پلک بیمار پیوند می زند. در پایان نیز با انجام بخیه، این مو‌های پیوند زده را محکم می نماید. این عمل حدود دو ساعت طول می‌کشد.

نحوه کاشت مژه

4. اکستنشن مژه به مراقبت بیشتری نیاز دارد

دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در مراقبت ها و ترمیم هایی است که بعد از اجرای آن باید انجام داد. اگر اکستنشن را برای زیبایی مژه‌ها انتخاب می‌کنید، باید هر ۶ تا ۸ هفته سری به آرایشگاه بزنید تا آنها را برایتان ترمیم کند. دلیل آن هم این است که چرخه طبیعی رشد موها معمولا بین 6 تا 8 هفته است، بنابراین طبیعی است، اکستنشن هم بعد از این مدت بریزد. ترمیم اکستنشن می تواند جبران مژه های ریخته شده را بکند.

لازم است بدانید که ترمیم اکستنشن مژه از کاشت اولیه آن سخت تر است و مهارت بیشتری لازم دارد، چرا که مژه ها بلند هستند و بخش های مختلفی از پلک نیاز به اکستنشن دارند. بنابراین ایجاد تقارن در این شرایط کار سخت تری است. برای اینکه همیشه مژه ها پر و بلند به نظر برسند، توصیه می شود هر دو یا سه هفته ترمیم انجام شود.

از سوی مقابل در کاشت مژه به جز مراقبت هایی که لازم است انجام دهید، نیازی به مراجعه های مکرر به کلینیک را ندارد. بعد از کاشت مژه تنها لازم است، چند روز در منزل استراحت کنید. چندین روز تا چندین هفته ممکن است در اطراف چشم‌ها، کبودی و التهاب داشته باشید. همچنین تا چند روز پس از کاشت مژه از شست و شوی صورت خود اجتناب کنید. بی شک اطلاع از این تفاوت کاشت مژه با اکستنشن شما را ترغیب به کاشت مژه به جای اکستنشن خواهد کرد.

5. نتیجه اکستنشن در کوتاه مدت قابل مشاهده است

دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن این است که نتیجه اکستنشن مژه در کوتاه مدت قابل مشاهده است. یعنی به محض این که اکستنشن انجام می دهید و از سالن زیبایی بیرون می‌آیید، می توانید، زیبایی خیره کننده‌ای را در چشمانتان مشاهده کنید.

در صورتی که پس از کاشت مژه تا مدت‌ها خبری از آن ظاهری که شما دنبالش بودید نیست و شما مدت‌زمانی با ریزش مژه و ظاهر نامطلوب آن درگیر خواهید بود. درست است که نتایج کاشت مژه در بلند مدت بروز پیدا می‌کند اما داشتن مژه‌هایی بلند و ضخیم و پرپشت به صورت طبیعی، ارزش صبر کردن را دارد.

نحوه کاشت مژهها

6. در کاشت، مژه ها رشد می کنند

از اساسی ترین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن می توان به این مسئله اشاره کرد که در کاشت مژه، مژه ها رشد می کنند، اما در اکستنشن مژه به هیچ عنوان رشدی ندارد.

در روش کاشت مژه موهای کاشته شده روی مژه‌ها طبیعی هستند، یعنی هم بلند می‌شوند و هم در جهات مختلف رشد می‌کنند. اما در اکستنشن، رشد مژه‌های طبیعی متوقف می‌شود.

7. کاشت و اکستنشن مناسب چه کسانی است؟

دیگر تقاوت کاشت مژه و اکستنشن در این است که چه کسانی می توانند، هر کدام از این تکنیک ها را روی مژه های خود پیاده کنند.

برای افرادی که مژه های آنها کمتر از یک سانت و یا بطور مادرزادی مژه کوتاه دارند، اشخاصی که به دلیل بروز حادثه‌هایی مانند سوختگی، تتو و بیماری، مژه‌های خود را از دست داده‌اند، می توانند با کاشت مژه به حسرت خود پایان دهند و برای همیشه  مژه‌هایی بلند، زیبا و پرپشت داشته باشند.

البته توجه داشته باشید که بیماران آلوپسی نمی توانند، کاشت مژه انجام دهند، چرا که مژه‌ها پس از کاشت نیز به علت بیماری می‌ریزند. اکستنشن مژه بیشتر برای افرادی است که مژه های بی حالت و کوتاهی دارند و یا اینکه فرصت کافی برای آرایش ندارند.

مژه های پرپشت

8. کاشت مژه نسبت به اکستنشن ماندگاری بیشتری دارد

دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در مدت ماندگاری آن است. بی شک متدی که ماندگاری بیشتری داشته باشد، در میان افراد طرفداران زیادی پیدا می کند. ماندگاری اکستنشن کمتر از کاشت مژه است و معمولا بین دو تا سه هفته بیشتر ماندگاری ندارد. البته با مراقبت های درست از اکستنشن مژه می توان تا 6 هفته ماندگاری آن را افزایش داد. در سوی مقابل ماندگاری کاشت مژه دائمی است و مسلما برای همین دائمی بودن باید هزینه‌ بیشتری هم بابت آن بپردازید.

9. عوارض کاشت مژه با اکستنشن متفاوت است

تفاوت دیگر کاشت مژه و اکستنشن در میزان آسیبی است که هر کدام به فرد استفاده کننده وارد می کند. در اکستنشن از آن جایی که از موی مصنوعی یا موی حیوانات استفاده می شود، ممکن است باعث بروز حساسیت در چشم یا پلک‌ها شود. همچنین احتمال دارد فردی به چسب‌های مخصوص این روش آلرژی داشته باشد و شاهد ایجاد عفونت یا گل مژه در لایه نازک بالای چشم شود. 

در کاشت مژه از آن جایی که جراحی انجام می شود، طبیعی است که عوارضی همچون احساس درد، ورم و کبودی را پس از جراحی و پیوند در پی داشته باشد. همچنین در بدترین حالت ممکن اگر جراحی توسط افراد غیر متخصص انجام شود یا کوچک ترین خطایی طی آن رخ دهد، ممکن است صدمات جبران ناپذیری به چشم وارد شود.

با وجود تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در میزان آسیب، توجه داشته باشید که فرقی نمی کند، کدام روش را برای زیبایی مژه هایتان انتخاب می کنید، فقط باید برای انجام آن حتما سراغ کلینیک‌های زیبایی و افراد متخصص بروید.

عوارض کاشت

10. هزینه کاشت مژه از اکستنشن بیشتر است

آخرین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن که قصد داریم، در این مطلب به معرفی آن بپرداریم، مقدار هزینه ای است که برای اجرای هر کدام از این متدها باید پرداخت کنید.

هزینه های هر کدام از این روش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در کاشت مژه عواملی همچون تعداد تار مژه هایی که پیوند زده می شود، شرایط مژه ها، پزشک مربوطه، محل کلینیک زیبایی، حساسیت و آلرژی فرد نسبت به داروهای مورد استفاده و … در تعیین هزینه آن نقش دارند.

در اکستنشن عواملی مانند جنس مژه ها (از موی سمور، ابریشم، مصنوعی و …) ، تعداد مژه های استفاده شده، محل سالن آرایشی، مهارت اکستنشن کار، نوع چسب مورد استفاده و … در قیمت اکستنشن مژه تاثیر دارد. درست است که برای اطلاع دقیق از هزینه هر کدام از این تکنیک ها باید به کلینیک مورد نظر مراجعه کنید، اما واضح است که هزینه کاشت مژه که از شیوه های جراحی زیبایی است و باید در کلینیک زیبایی و توسط یک تیم پزشکی حرفه ای انجام شود، هزینه بیشتری نسبت به اکستنشن مژه دارد.

اطلاع از این تفاوت کاشت مژه و اکستنشن کمک زیادی به انتخاب هر روش برای داشتن مژه هایی زیبا و پرپشت می کند، خصوصا برای آن دسته از افرادی که در شرایط بد اقتصادی به دنبال ارزان ترین روش ها برای زیبایی خود هستند. البته توصیه می کنیم به جای کاشت و این روش های زیبایی، روش های پرپشت شدن مژه و ابرو در خانه را امتحان کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 173
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1402
نظرات

انواع مدل خط چشم

آیا تمایل دارید که بفهمید چه نوع خط چشمی برای آرایش صورت شما مناسب است ( در اینجا خشم چشم منظر محصول می باشد )؟ می خواهید انواع مختلف این محصول پر استفاده و کاربردی را بشناسید؟ دوست دارید نحوه انتخاب مدل مناسب برای خط چشمی که بر روی چشم هایتان می کشید را بدانید؟ در مقاله ما انواع مدل خط چشم هایی که در بازار موجود می باشند را به شما معرفی کرده و به سوالات مهمی که معمولا در رابطه با آنها از ما پرسیده می شوند پاسخ خواهیم داد. پس با ما باشید با مطالعه این مقاله کاربردی

 

4 مدل از انواع خط چشم

همه ما می دانیم که خط چشم یکی از انواع لوازم آرایشی محبوب و محصولی است که به وسیله آن شما چشم هایتان را تعریف کرده و به آن حجم می دهید و برجسته اش خواهید کرد. اما برای کشیدن خط چشم محبوبتان باید از کدام یک از این چهار محصول استفاده کیند؟ آیا مدل درستی را انتخاب خواهید کرد؟ در ادامه با معرفی این 4 مدل با ما باشید تا در انتخاب و خرید خط چشم جدیدتان به شما کمک نماید.

 

1 – خط چشم مدادی

رایج ترین مدل در بین این محصول مخصوص آرایش چشم که از زمان های قدیم نیز موجود بوده و نسبت به سایر انواع دیگر قدمت بیشتری دارد. بسیاری از خانم ها حتی توانایی کار کردن با نمونه های جدیدتری که در ادامه معرفی می نماییم را نیز نداشته و از همین خط چشم مدادی های قدیمی استفاده می کنند.

 

البته نا گفته نماند که برای افراد مبتدی بسیار مناسب می باشند، زیرا خیلی راحت مورد استفاده قرار می گیرند و ریخت و پاش زیادی نیز ندارند. 

 

مزایا :

  • بسیار ساده استفاده می شوند
  • قابل ترکیب با رنگ های دیگر می باشند
  • خیلی راحت پخش می شوند و برای خط چشم های دودی مناسب هستند
  • برای کشیدن خط چشم روی خط آب چشم، مناسب می باشند
  • بهترین گزینه برای افرادی هستند که به تازگی شروع به استفاده از خط چشم کرده اند

معایب : 

  • ضد لک نیستند
  • برای استفاده باید نوکشان حتما تیز باشد.

 

خط چشم مدادی

 

2 – خط چشم ماژیکی

نوع جدیدی از خظ چشم ها هستند که در دسته مدل های مایع قرار گرفته و مزیت اصلیشان این است نیازی به تراشیدن نداشته و همیشه نوک تیزی دارند که بدین ترتیب به راحتی می توانید با آنها چشمکتان را کشیده و جهتش را خیلی راحت مشخص کنید، استفاده از خط چشم ماژیکی ممکن است کمی قلقی تر باشد نسبت به مدل های مدادی، اما باز برای افراد مبتدی نسبت به مدل های دیگر مناسب تر می باشند

 

مزایا :

  • نسبت به مدل های مدادی دیرتر پاک می شوند، یعنی ماندگاری بهتری دارند
  • در مدل های مشکی رنگ، رنگ تیره تر و پر رنگ تری دارند که چشم ها را بهتر نشان می دهند
  • نسبت به مدل های مدادی در مقابل اب مقاومت بهتری دارند.

معایب :

  • پاک کردنشان نسبت به خط چشم مدادی سخت تر است.
  • برای کشیدن خط چشم های دودی مناسب نیستند.

 

خط چشم ماژیکی

 

3 – خط چشم مویی

مدل دیگری که معمولا میکاپ ارتیست های حرفه ای و یا خانم هایی که در کشیدن خط چشم مهارت بالایی دارند از آن استفاده می کنند، خط چشم های مویی است. اما اگر واقعا می خواهید خط چشم خوبی داشته باشید، باید از مدل های مویی استفاده کنید، زیرا ظرافت کاری بسیار بالاتری داشته و به وسیله آنها می توانید حتی خط چشم های خیل باریک نیز طراحی کنید.

 

خط چشم مویی

 

مزایا :

  • ماندگاری فوق العاده بالا به دلیل مایع بودن موادشان و همچنین مقاومت در برابر تعریق و آب ( حتی گریه )
  • بدون ترک خوردگی و پاک شدن در مدت زمان طولانی هنگامی که در مراسمات و یا مهمانی های بلند مدت هستید
  • رنگ دانه های بسیار غلیظی دارند و در هر رنگی که مورد استفاده قرار می گیرند ( که معمولا رنگ مشکی آنها محبوب ترین است ) به بهترین نحو ممکن خود را نشان می دهند.

معایب : 

  • فقط برای افراد حرفه ای قابل استفاده است
  • برای کشیدن خط چشم های دودی مناسب نیست.
  • پاک کردن آن مستلزم استفاده از پاک کننده آرایش است.

 

4 – خط چشم های پالتی

استفاده از این نوع نیز، باز برای افراد حرفه ای ممکن است، و مبتدیان را شاید عصبانی و حتی نا امید از یادگیری کشیدن خط چشم کند. زیرا برای استفاده از آنها باید از براش آرایشی مخصوصی استفاده کنید که تنها با آموزش و یا پس از تمرین های متعدد، می توانید در استفاده از آن حرفه ای شوید. معمولا از این خط چشم ها فقط میکاپ آرتیست های حرفه ای استفاده می کنند.

 

مزایا : 

  • به وسیله آن می توانید انواع خط چشم را بکشید
  • دارای انواع رنگ ها می باشد
  • برای کشیدن خط چشم های دودی بسیار بسیار مناسب اند.
  • قابل ترکیب می باشند

معایب:

  • کار کردن با آنها بسیار سخت است
  • نیازمند براش آرایشی مخصوص می باشند.

 

پالت خط چشم

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 243
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود